Kerala Ayurveda - Refined Umur Old Healing

Kerala Ayurveda - Refined Umur Old Healing

Ayurveda atau Sains Kehidupan masih diamalkan dengan ikhlas dalam keadaan ilahi Kerala sejak zaman berzaman. Kerala Ayurveda adalah salah satu tarikan yang paling popular di Kerala pelancongan. Tidak syak lagi, Kerala pelancongan membawa anda ke mundur menarik dan kehijauan ilahi; tetapi Ayurveda merupakan salah satu elemen itu yang membolehkan anda peluang seumur hidup untuk dilahirkan semula di Kerala.

Ayurveda adalah dipercayai berasal di India lebih daripada 10,000 tahun yang lalu dan ia mempunyai untuk menjadi sains penyembuhan tertua wujud. Bahagian yang terbaik dengan sains perubatan ini adalah bahawa ia tidak menyebabkan sebarang kesan sampingan dan dengan itu boleh dimakan atau digunakan untuk tempoh yang lama.

Gambaran Keseluruhan

Sains purba Ayurveda dikreditkan kepada Tuhan Dhanvantari yang dianggap sebagai doktor Gods dalam mitologi Hindu. Adalah dipercayai bahawa Tuhan Dhanvantari menerima ilmu ini dari Tuhan Brahma, yang diklasifikasikan dalam lapan cawangan yang berurusan dengan pelbagai sistem perubatan. Cawangan ini ialah:

Kaya Chikitsa (Perubatan Am)
Shalya Tantra (Surgery)
Visha Tantra (Toksikologi dan ubat-ubatan pencegahan)
Vajikaranam (Afrodisiak / Rawatan Eugenik)
Shalakya Tantra (E.N.T. dan Oftalmologi)
Kumar Bhrutya Tantra (Pediatrik)
Graha Chikitsa atau Daivavyapashrya (Spirituology / Psikiatri)
Rasayana (Geriatrics dan Peremajaan terapi)
Dengan cara ini, Ayurveda adalah rawatan lengkap fizikal, mental dan rohani kesejahteraan. Ini jenis rawatan perubatan melibatkan penggunaan unsur-unsur semula jadi seperti kulit kayu, daun, susu, dadih, minyak ubat, serbuk herba, pes herba dan lain-lain, yang tidak mempunyai apa-apa kesan sampingan. Apa-apa rawatan digunakan kepada seseorang atas dasar sifat, umur, sistem badan / beliau dan keterukan gangguan.

Satu lawatan Ayurveda ke Kerala adalah yang terbaik dalam tengkujuh, apabila badan kita mempunyai kurang haba dan liang pada kulit kita terbuka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar