Kecederaan kepala dan Ataxia

Kecederaan kepala dan Ataxia
Soalan:
Anak berusia 22 tahun saya mempunyai kecederaan parah di kepala dari kemalangan kereta. Beliau mempunyai kerosakan kepada batang otak dan pendarahan orang bodoh sekitar otak. Beliau kini sedar dan ingat semua aspek kehidupannya. Beliau mempunyai lumpuh satu pita suara, yang kita diberitahu akan menjadi lebih baik dengan terapi pertuturan. Ada kelemahan di sebelah kanan beliau - lengannya memerlukan splin meluruskannya - dan beliau telah membangunkan ataxia (kecacatan gaya berjalan). Apa yang dia boleh lakukan untuk membantu pemulihan?
Jawapan:
Dari penerangan anda, anak anda mempunyai tanda-tanda yang serupa dengan yang berikut strok, di mana badan dan bahagian-bahagian otak di satu pihak beliau terjejas. Sejak dua dekad yang lalu, saya telah menggunakan teknik pemulihan fizikal yang kuat untuk membantu pesakit angin ahmar.
Terdapat dua kajian klinikal berjaya: yang pertama telah dijalankan di Hospital Hammersmith pada tahun 1996 dengan 12 pesakit strok warga tua di bawah pengawasan seorang pakar geriatrik perunding. Tahun lepas, dengan pembiayaan daripada pesakit dan kerjasama Sekolah Perubatan Semenanjung berpusat di Devon Royal Exeter NHS Trust, abang saya dan saya telah menubuhkan satu projek penyelidikan di mana kita dipulihkan lagi kumpulan 17 pesakit angin ahmar.
Pertama, saya menasihati anda bekerja di leher, kerana arteri vertebra yang terletak di dalam tulang belakang serviks mengairi batang otak, yang mempunyai pusat-pusat yang mengawal pita suara; otak kecil, yang mengawal gaya berjalan dan postur, dan juga kawasan-kawasan lain yang perlu terlibat dalam apa-apa kes yang kompleks. Dia hendaklah terlebih dahulu berada di belakangnya, dengan bantal di bawah kepalanya. Mengurut kedua-dua belah leher, menggunakan minyak seperti Back minyak urut, atau dua sudu minyak badam manis dengan tiga titik minyak lavender penting. Gosok otot dan tendon leher. Maka dia harus menyerahkan supaya anda boleh mengurut bahu menggunakan kedua-dua tangan, memerah kemudian melepaskan otot. Ini akan meningkatkan peredaran darah. Pada mulanya otot akan menjadi tegang dan sakit. Sebagai hari berlalu, otot akan memudahkan dan urutan ini akan memudahkan peredaran yang lebih baik daripada darah dan cecair serebrospina yang menerangi otak.
Seterusnya anda perlu bekerja pada lengan kanan dan tangan. Ia seolah-olah bahawa ia telah dibangunkan kekejangan otot yang melampau disebabkan oleh kerosakan otak. Mengurut bisep pada lengan di luar dan otot flexor berlari ke lengan bahagian dalam akan membantu melegakan sesak dan mengurangkan peluang daripada jumlah kehilangan penggunaan tangan kanan. Urut seluruh bahagian belakang dan memberi tumpuan kepada otot punggung di sebelah kanan, terutamanya titik tender pencetus di tengah-tengah pipi kanan. Ini boleh membantu tulang otot yang mengambil bahagian dalam kira-kira dan postur.
Seterusnya, urut quadriceps kanan (depan paha) dan hamstrings kanan (belakang paha) .Kemudian mengurut betis dan shin otot yang betul, menggunakan ibu jari dan jari anda untuk mengepit mereka daripada kedua-dua belah pihak.
Mata Marma khas, yang seni mempertahankan diri pengamal India purba yang digunakan untuk memulihkan otot lumpuh dalam tindakan. Merangsang mereka dengan ibu jari anda boleh mengaktifkan semula otot tertentu yang terlibat dalam mengawal gaya berjalan, keseimbangan, penyelarasan dan postur.
Pemakanan adalah penting kerana mungkin ada kecenderungan untuk mendapatkan berat badan anak anda harus mengelak daripada gula, berminyak atau berlemak, termasuk daging babi, kambing dan produk tenusu. H e perlu minum segar Juiced lobak merah, saderi, epal dan halia akar (sebaik-baiknya organik), dan makan satu pisang setiap hari. Lobak merah dan pisang mengandungi kalium, yang baik untuk otot. Begitu juga, adalah protein tanpa lemak (dada ayam, ayam belanda, telur, badam rendam dalam air selama 24 jam, kacang merah, tauhu, keju lembut).
Lebih tegang dan letih anak anda adalah lebih buruk prestasi otot beliau akan. Amalkan pernafasan pengekalan: menyedut selama tiga saat, tahan selama 3-6, kemudian menghembus nafas selama enam. Juga mengamalkan pengeluaran nafas pantas, memaksa udara keluar dari paru-paru dengan menghisap di bahagian abdomen dengan ketara, yang menimbulkan kubah abdomen dan membantu memberi tenaga kepada badan. Saya amat mengesyorkan melihat chiropractor yang berpengalaman atau osteopati untuk dua sesi untuk menyesuaikan vertebra serviks, yang mungkin telah tidak sejajar.
Akupunktur adalah juga berguna dalam beberapa kes. Apabila otot kembali aktif, ahli fisioterapi atau terapeutik pakar yoga Iyengar boleh membantu dengan latihan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar