Apa makanan yang boleh membuat saya menjadi lebih tinggi? - Apa yang Anda Boleh Makan untuk menjadi lebih tinggi Sememangnya Selepas baligh?

Apa makanan yang boleh membuat saya menjadi lebih tinggi? - Apa yang Anda Boleh Makan untuk menjadi lebih tinggi Sememangnya Selepas baligh?

Semua orang impian untuk menjadi lebih tinggi. Bagi kebanyakan atlet, tidak boleh menjadi aset yang lebih penting daripada ketinggian. Ia juga merupakan salah satu perkara yang menjadi lawan pada. Walaupun ia mungkin kelihatan tidak adil, orang yang lebih tinggi hanya umumnya memilih dari yang lain dalam hampir semua aspek kehidupan.

Perkara yang baik adalah, membesar amat berdaya maju selagi anda cukup berdisplin untuk merombak gaya hidup anda. Jika anda bertanya pada diri sendiri, apa makanan yang boleh membuat saya menjadi lebih tinggi? Nah, terdapat banyak, sebenarnya. Tetapi anda mesti tahu pertama apa vitamin dan mineral untuk ia mengandungi supaya masa depan anda membeli-belah di sekitar anda tahu apa yang perlu dimasukkan ke dalam kereta sorong anda. Ini termasuk kalsium, fosforus, protein, dan vitamin A dan D.

Untuk protein, anda boleh mendapatkannya dari panggang ayam, keju, susu dan yogurt. Kekacang dan kacang juga merupakan sumber yang sangat baik. Protein membentuk komponen asas setiap sel dalam badan anda. Ia adalah penting dalam pembentukan struktur asas sel, menjadikannya blok bangunan yang paling penting dalam badan anda.

Kalsium sangat diperlukan dari segi pembangunan tulang. Dewasa dan bayi sama-sama perlu mempunyai bekalan yang berterusan kalsium ke dalam sistem supaya struktur rangka akan membangunkan dengan baik. Kekurangan kalsium ke dalam badan boleh menyebabkan tulang untuk memusnahkan dan mewujudkan postur yang lemah. Mengelakkan senario ini dengan mengambil dalam banyak kalsium dengan setiap hidangan.

Fosforus dan magnesium adalah sama penting kerana ia menguatkan tulang dan sendi. Tanpa komponen ini, sendi dan tendon tidak akan bengkok dengan betul, yang boleh membawa kepada tanda-tanda awal artritis untuk golongan belia. Air dan karbohidrat adalah penting dalam langkah yang sama. Mereka mengekalkan badan supaya nutrien dapat mengalir dan diedarkan secara bebas.

Ia adalah penting untuk tidak skip makan terutama sarapan pagi. Setiap hidangan yang ketinggalan boleh bermakna potensi kerugian dalam bekalan biasa vitamin dan mineral yang dinyatakan di atas. Untuk metabolisme lebih cepat, mengambil masa untuk mengunyah setiap makanan. Dengan cara ini, bit dan keping yang masuk ke dalam sistem anda boleh dengan mudah dicerna oleh tubuh.

Elakkan makanan yang tidak mempunyai nilai pemakanan sekalipun. Kek, kuih-muih, soda, dan gula-gula yang lazat tetapi mereka tidak mengandungi nutrien yang diperlukan dalam badan anda. Menjadi kreatif dengan menu anda. Tahu bagaimana untuk memasak mereka dengan baik dengan cara yang akan menjadi lazat untuk citarasa anda dan pada masa yang sama akan mengandungi setiap mineral yang yang diperlukan untuk pertumbuhan.

Jika anda masih bertanya soalan, apa makanan yang boleh membuat saya menjadi lebih tinggi, ingat bahawa senaman adalah sama pentingnya dengan diet anda. Jadi keluar di matahari dan bersenam tulang anda sehingga anda dibelanjakan dan banyak berpeluh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar