Aromaterapi dan Essential Oils - Bau Kejayaan

Aromaterapi dan Essential Oils - Bau Kejayaan

Kemampuan manusia untuk bau adalah salah satu yang paling lama bertahan semua pancaindera kita. Ia mempunyai keupayaan untuk menukar emosi kita, dan menyembuhkan badan kita. Amalan di mana kita membenarkan aroma dan aroma untuk menenangkan dan menyembuhkan badan kita dipanggil aromaterapi. Ia bermula dengan orang Mesir, apabila mereka mula mengeluarkan minyak daripada tumbuhan aromatik yang berbeza untuk tujuan kosmetik dan ubat-ubatan.

Aromaterapi adalah satu cabang perubatan alternatif yang berasaskan aroma yang datang dari minyak pati. Minyak pati yang dipanggil itu tidak hanya kerana mereka adalah penting, tetapi kerana ia penuh dengan dasarnya, atau bau tersendiri. Mereka biasanya dinamakan selepas tumbuhan dari mana mereka telah diambil dari, seperti "minyak cengkih" atau "minyak kayu cedar".

Minat ingin tahu dalam jenis ini minyak telah dibangkitkan dalam beberapa dekad kebelakangan ini dengan populariti aromaterapi. Pengamal atau aromaterapi percaya bahawa aroma tertentu yang dibawa oleh minyak pati mempunyai kesan kepada orang-orang yang boleh bau wangian mereka penyembuhan.

Nilai perubatan aromaterapi telah banyak dibahaskan sepanjang zaman. Ia telah datang ke titik bahawa amalan dikawal selia di beberapa bahagian dunia, dan kelaziman yang kemungkinan besar akan kekal samar-samar dalam masa terdekat.

Aplikasi perubatan yang dibayangkan oleh orang-orang yang mendapatkan dan menjual jenis minyak boleh terdiri daripada merawat gangguan kulit untuk ubat untuk kanser, dan sering berdasarkan penggunaan bersejarah ini minyak untuk tujuan ini. Ramai juga akan membuktikan aromaterapi yang telah sembuh mereka penyakit mereka, walaupun rasa benci dan keengganan profesional perubatan.

Kegunaan kosmetik jenis ini minyak termasuk minyak wangi, kosmetik, sabun dan produk spa aromaterapi, untuk makanan dan minuman perisa, dan juga untuk scenting kemenyan. Orang akan meletakkan lilin wangi diselitkan dengan minyak pati di rumah-rumah mereka untuk memberikan perasaan aman dan tenang, manakala yang lain menggunakan mereka untuk meditasi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar